„ȘCOALA VIITORULUI - INOVAȚIE ȘI PERFORMANȚĂ ÎN DEZVOLTAREA COMPETENȚELOR PENTRU O VIAȚĂ DE SUCCES” POSDRU/154/1.1/G/132590
Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin
Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007- 2013
„Investeşte în oameni!”
ȘCOALA GIMNAZIALĂ “LIVIU REBREANU”, T RGU MUREȘ/MS
ȘCOALA GIMNAZIALĂ “MATEI BASARAB”, TURNU ROȘU/SB
Obiectiv general
- formarea competențelor transversale necesare societății bazate pe cunoaștere, prin servicii educaționale inovative, consiliere și orientare, educație pentru cetățenie activă, antreprenoriat și dezvoltare durabilă, la 300 de elevi cu vârta cuprinsă între 7-14 ani
Obiectivele specifice ale proiectului:
- Ob.S. 1. Formarea competențelor cheie unui număr de 300 de elevi de vârstă cuprinsă între 7 și 14 ani;
- ObS.2. Dezvoltarea competenţelor profesionale pentru 40 persoane , din sistemul naţional de examinare, evaluare şi curriculum în învăţământul preuniversitar, în domeniul proiectării curriculare inovative ;
- ObS.3. Dezvoltarea competențelor în domeniul consilierii și orientării, a 40 cadre didactice prin familiarizarea acestora cu utilizarea bateriei de teste SMALSI si CCP și utilizarea metodelor nonformale în educație în vederea îmbunătățirii strategiilor de învățare, preîntâmpinarea eșecului școlar și o pregătire reală a elevilor, pentru viață ;
- ObS.4. Optimizarea procesului instructiv-educativ prin utilizare tehnologiei moderne, a Open Educational Resources (OER) și Web 2.0 de către elevi și profesori în activitatea de predare-învățare –evaluare;
- ObS.5.Familiarizarea cu utilizarea unei platforme educaționale elearning cu scopul îmbunătățirii mijloacelor de învățare, comunicare, informare, cooperare și colaborare;
- ObS.6.Promovarea învățării asistate de calculator prin utilizarea resurselor de informare, evaluare și învățare;
- ObS.7. Optimizarea procesului de consiliere și orientare prin utilizarea pachetelor PED-b în procesul evaluării și monitorizării progresului elevilor și a orientării în carieră;
- ObS.8. Formarea și dezvoltarea competențelor de exersare a comportamentului autonom și independent, de comunicare şi interacţiune cu ceilalți, de mobilizare a energiilor individuale pentru eficientizarea tehnicilor de învățare în rândul celor 300 de elevi( 7-14 ani) implicați în proiect, cu scopul obținerii de prformanțe școlare și preîntâmpinarea eşecului şcolar prin servicii de consiliere școlară și servicii educaționale curriculare și extracurriculare;
- ObS.9. Promovarea abilităților de cetățenie activă și exersarea unor roluri cetățenești în rândul celor 300 de elevi, prin activități de voluntariat și dezvoltare durabilă, prin servicii educaționale de tip outdoor și implicare în proiecte educaționale în cadrul Clubului elevilor : ,,Voluntarii Cetății verzi”, ,,e-Scoala”, ,,Centrul de presă”, ,,Micul antreprenor”-Trasee vocaționale și ateliere de tip ,,handmade”,,,e-Vacanța” și ,,Tabără de creație";
- ObS. 10. Promovarea activităților proiectului, exemplelor de bune practici și diseminarea rezultatelor obținute;
Context şi justificare
Să considerăm o persoană care lucra într-un birou şi s-a pensionat acum 20 de ani. Ce ar vedea dacă ar reveni acum la vechiul loc de muncă?
Să luăm în considerare aceeaşi persoană care s-ar întoarce în şcoala pe care a absolvit-o acum 40-50 de ani.
Se ar vedea în modul de organizare şi funcţionare a instituţiei şcolare?
Paradigmele învăţământului tradiţional capătă noi interpretări.
- Învăţarea nu mai este rezultatul exclusiv al demersurilor profesorului.
- În mileniul III, fără îndoială că diferenţierea instruirii elevilor şi abordarea integrată a cunoaşterii devin obligatorii.
Activitățile proiectului
- A.1. Activitati transversale pentru implementarea proiectului
- A.2. Organizarea conferintei de lansare
- A.3. Selectarea și înregistrarea grupului țintă și servicii de informare și publicitate, realizarea unui website și dezvoltarea platformei educaționale Moodle;
-
A.4. Furnizarea programelor de formare profesională
- M1 Proiectare curriculară inovativă
- M2 Curriculum integrat și TIC-în educație
- M3 Consiliere si orientare- metode nonformale de dezvoltare personală
- M4 Educație antreprenorială. Cadrele didactice participante vor beneficia de o subventie de 500 lei /curs
- A.5. Implementarea curriculumului inovativ prin abordări integrate și proiecte educaționale. Elaborare de CDS. Organizarea competitiei "Bursa de proiecte” în două ediții și premierea celor mai bune proiecte;( echipele vor fi formate din profesori si elevi și se va desfășura in timpul anului școlar);
- A. 6 Dezvoltarea şi furnizarea serviciilor educaționale extracurriculare în cadrul Clubului elevilor , de tipul e-Școală. Evaluarea strategiilor de învățare și motivația învățări cu ajutorul bateriei de teste SMASLI. Elaborarea strategiilor de intervenție și diferențierea instruirii( 6 grupe de elevi, a câte 20-25 elevi, respectiv 4 grupe Lider+2 grupe Partener1, de vârstă 10 -13 ani,
- A.7. Dezvoltarea şi furnizarea serviciilor educaționale extracurriculare în cadrul Clubului elevilor , de tipul "Centrul de presă”- vor fi implicați 30 elevi ( 20lider +10 P1) Vor realiza publicații, în colaborare cu profesorii . Produsele vor fi încărcate pe platformă în format online, dar și în format electronic(CD)
- A.8. Dezvoltarea şi furnizarea serviciilor educaționale extracurriculare în cadrul Clubului elevilor , de tipul Ateliere –Cetățenie activă: ,,Voluntarii cetății verzi” și Resurse regenerabile. Vor fi implicați 80 de elevi (8grupe/ 10 membri, de vârstă 10-13 ani) fiecare grupă va fi coordonată de câtre un expert;
- A.9. Dezvoltarea şi furnizarea serviciilor educaționale extracurriculare în cadrul Clubului elevilor , de tipul "Micii antreprenori”- ateliere handmade.Vor fi implicate 6 grupe/10 membri (7-14 ani) coordonati de experti;
- A.10 Activități de dezvoltare personală. Acest atelier va fi moderat de 4+2 experți și va fi frecventat de toți elevii implicați în proiect, după un program convenit cu elevii atât ca management al timpului cât și în cea ce priveste tipul de activitate;
- A.11. Dezvoltarea şi implementarea serviciilor de orientare și consiliere în vederea evaluării și monitoriză progresului celor 300 de elevi implicați în proiect. Această activitate va fi realizată de experții în consilier și orientare;
- A 12. Organizarea Conferintei finale și diseminarea bunelor practici și a rezultatelor obtinute in urma implementarii activitatilor stabilite in proiect.